Serviceformule Bootcamp

 Het boek 100% service, de formule voor succes

Ons boek “100 % Service, de formule voor succes.” is genomineerd als het beste managementboek van 2018!! Daarom organiseren we nu voor jou de Serviceformule Bootcamp waarin je zelf aan de slag gaat met innovatie van je dienstverlening. Op 31 mei ben je van harte welkom!

Hoe kun je de dienstverlening van je organisatie succesvol verbeteren? Hoe zorg je dat je klanten snellere en vriendelijkere service gaan ervaren? We hebben een nieuwe werkwijze ontwikkeld: de Serviceformule. Deze nieuwe aanpak introduceren we in ons boek “100 % Service, de formule voor succes.”

Tijdens de Bootcamp ga je aan de slag om de dienstverlening van je organisatie blijvend en succesvol te verbeteren. De Serviceformule is daarbij een belangrijke leidraad.

Het programma:

1. Laat je inspireren door de nieuwste trends in service:  Luister naar de signalen van innovaties in dienstverlening in de markt. 
2. Breng je klanten naar binnen: Breng in kaart wie je klanten zijn, wat hen drijft en wat zij van je verwachten?
3. Visualiseer de Serviceformule: Wat ga je aanpakken om 100% service te bieden aan je klanten?
4. Maak de Serviceformule routekaart: De Serviceformule is een succesformule. Pitch je routekaart hoe je de formule snel en slim realiseert.

De Serviceformule als onmisbare tool

 De serviceformule

De serviceformule

Waarom is de Serviceformule de onmisbare tool voor elke dienstverlener? Met de serviceformule ga je van service design naar de tastbare resultaten die de klant zal ervaren. De kracht van een formule is dat de klant in iedere ontmoeting tussen de klant en een bedrijf 100% service ervaart. Met aandacht en energie krijg je dat voor elkaar. Formules zijn wijd verspreid in retail en horeca. Denk maar eens aan Intratuin, de HEMA, Coop, Rituals of McDonalds  – alleen al in Nederland bestaan 750 formules met 30.000 vestigingen.

Denken en werken vanuit de klant

De Serviceformule start bij de klanten en sluit aan op hun leefwerelden. Je moet precies weten wat de klanten willen en voor hen het juiste leveren. Anders blijft het succes uit. Met het juiste product, via de juiste kanalen, met de juiste beleving en de juiste service.

IJzersterke samenhang

De klant ervaart excellente dienstverlening, maar dat is slechts het topje van de organisatie-ijsberg. Onder dat topje bevindt zich een geoliede machine, geheel ingericht op leveren van de gewenste service aan de klant. Dienstverlening en bedrijfsvoering vormen één onlosmakelijk geheel in de Serviceformule. Alle afdelingen en teams werken samen om 100% service te leveren.

De serviceformule brengt leiderschap

Om service te verbeteren is er een leider nodig die stuurt op de kwaliteit en de realisatie van de innovaties. Daarom is het aanwijzen van een formulemanager cruciaal. Dit brengt  verantwoordelijkheid bij één persoon in plaats van versnipperd over afdelingen.

Medewerkers zijn het gezicht van je Serviceformule.

Service kun je bedenken aan de designtafel, maar het wordt waargemaakt door de medewerkers. Het zijn de medewerkers die de klant ziet, die klanten helpen en bedienen. Het gedrag van je medewerkers is misschien wel het moeilijkst te beïnvloeden: met de Serviceformules krijg je concrete suggesties om met medewerkers samen te werken aan 100% service.

 


Service volgens topmanagers

quotes uit interviews